اطلاعات حقوقي
وكالت

دعاوي كيفري درحقيقت شاخه اي ازحقوق جزا هستند كه شامل جرايم، مجازاتها و قوانين جزايي مي باشند دعاوي كيفري به آن دسته از دعاوي گفته مي شود كه در ارتباط با جرم ، مجرم و مسئوليت كيفري است. منظور از جرم هر نوع رفتار اعم از فعل يا ترك فعلي است كه در قوانين موضوعه جرم انگاري شده و براي آن مجازات تعيين شده باشد. منظور از مجرم هر شخصي (اعم از حقيقي و حقوقي) است كه ارتكاب عمل مجرمانه به او نسبت داده شده و در محكمه صالح صحت اين انتساب احراز شده باشد و در نهايت منظور از مسئوليت كيفري قابليت انتساب عمل مجرمانه به متهم و به عبارت بهتر استحقاق مرتكب عمل مجرمانه به تحمل مجازات است.

مشاوره حقوقي دعاوي كيفري در موسسه حقوقي در تهران آراز فرتاك

جرائم در يك دسته بندي عمده به دو نوع قابل گذشت و غيرقابل گذشت تقسيم مي شوند. جرائم قابل گذشت به جرائمي گفته مي شود كه قانونگذار به لحاظ رعايت مصالح اجتماعي يا خانوادگي جنبه خصوصي آنها را بر جنبه عمومي شان برتري داده است و تعقيب آنها موكول به شكايت شاكي است. حتي پس از اعلام شكايت نيز شاكي حق دارد از تعقيب متهم صرف نظر كند. بنابراين با اعلام گذشت او، تعقيب متهم متوقف خواهد شد. جرائمي قابل گذشت به شمار مي روند. برعكس، در جرائم غيرقابل گذشت اعلام شكايت يا گذشت شاكي تأثيري در امر تعقيب ندارد و نماينده جامعه (دادستان) مكلف است به محض اطلاع، متهم را تحت تعقيب قرار دهد.

 

كلاهبرداري

جرم كلاهبرداري همانند بسياري از جرائم در قانون كيفري ايران از جمله جرائم غير قابل گذشت به شمار مي آيد و گذشت شاكي تاثير چنداني بر مجازات نخواهد داشت. وفق تبصره ۱ ماده ۱ قانون تشديد مجازات مرتكبين اختلاس، ارتشاء و كلاهبرداري دادگاه نمي تواند مجازات حبس كلاهبردار را به كمتر از يك سال حبس تقليل دهد. قانونگذار با قيد اين تبصره حدود اختيار دادرس را در خصوص تخفيف مجازات تعييين نموده است.

مشاوره حقوقي سرقت

مشاوره حقوقي زورگيري

خيانت در امانت

قانونگذار تعريفي از بزه خيانت در امانت بعمل نياورده، ليكن به نظر برخي از حقوقدانان خيانت در امانت رفتار مجرمانه و مخالف امانت است نسبت به مال منقول كه به موجب عقدي از عقود امانت آور، سپرده به مجرم و يا درحكم آن باشد. به عبارت ديگر خيانت در امانت عبارت است از استعمال، تصاحب تلف يا مفقود نمودن توأم با سوء نيت مالي كه از طرف مالك يا متصرف قانوني به كسي سپرده شده و بنابر استرداد يا به مصرف معين رسانيدن آن بوده است.

مشاوره حقوقي خيانت در امانت

آراز فرتاك بهترين مشاوره حقوقي در تهران

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۹ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۱۵:۰۲ ] [ احمدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی