اطلاعات حقوقي
وكالت

ممكن است هنگامي كه افراد به مراجع قضائي احضار مي شوند، بازپرس پرونده جهت تكميل تحقيقات و به منظور ضمانت حضور متهم در جلسات بعدي اقدام به صدور قرار وثيقه  نمايد. بنابراين از متهم تقاضا مي شود كه سند ملكي خود را به عنوان وثيقه به مرجع قضائي مربوطه ارائه نمايد. و يا اگر خود توانايي تهيه سند را ندارد از اشخاصي كه مورد اطمينان و اعتبار هستند وثيقه ملكي تهيه نمايد. همچنين هنگامي كه متهم به بازداشتگاه فرستاده مي شود، يكي از راهكارهايي كه موجب رفع بازداشت از متهم مي شود، ارائه سند ملكي به عنوان وثيقه مي باشد.

مراحل صدور قرار وثيقه


در مرحله اول مقام قضائي قرار را صادر و به متهم ابلاغ مي كند. بنابراين اگر متهم وثيقه داشته باشد آن را به مرجع قضايي مربوطه معرفي مي كند. در صورت معرفي وثيقه از جانب متهم، چنانچه وجه نقد باشد بايد به حساب سپرده گذاري دادگستري واريز شود. وثيقه منقول و غير منقول نيز به طور معمول توقيف و يا بازداشت مي شود. همچنين در مورد مال منقول و غير منقول، مقام قضايي در اين مورد از كارشناس استعلام مي گيرد و تنها زماني اين ملك را به عنوان وثيقه مي پذيرد كه ارزش آن مطابق با ارزش قرار وثيقه باشد.

تهيه وثيقه ملكي جهت ارائه به دادگاه


افراد به منظور ارائه وثيقه به دادگاه و يا دادسرا، نيازمند سند ملكي به ارزش برابر با ارزش قرار وثيقه صادر شده مي باشند.اما ممكن است بسياري از افراد به دليل مشكلات مالي يا مشكلات ديگر دسترسي به سند ملكي نداشته باشند. اين افراد مي توانند از طريق افراد خانواده خود و يا ساير افراد معتبر مشكل نياز به سند ملكي خود را برطرف نمايند.بنابراين اولين سوالي كه ممكن است در اين خصوص مطرح شود اين است كه آيا تهيه سند به منظور وثيقه ملكي از افراد معتبر منع قانوني دارد؟در پاسخ به اين سوال بايد گفت تهيه سند براي افرادي كه دسترسي به سند ملكي خود ندارند و نيازمند ارائه وثيقه مي باشند، همراه با سوء نيت نبوده و بنابراين مشمول عنوان ماده 553 قانون مجازات اسلامي كه بيان مي دارد ” هركس متهمي كه دستگير شده است و فرار كرده است را مخفي كند و يا وسايل فرار متهم را فراهم نمايد بر اساس قانون، تحت تعقيب قرار خواهد گرفت. بنابراين اين چنين استنباط مي شود كه تهيه سند بر طبق توافق و رضايت طرفين، اقدامي مجاز و قانوني مي باشد.

اين كه اطمينان به مشاوران حقوقي با توجه روند اداري و سيستم ضعيف امينتي در بعضي موارد كه براي افراد سودجو وكلاهبرداري كه اقدام به تاسيس دفتر يا موسسه حقوقي مي كنند و پول افراد و اشخاص و مردم را به جيب مي زنند و از همه بدتراسرار محرمانه و شخصي افراد را هم مي زبايند و براي جلوگيري از اين مورد دفتر وكالت يا موسسات حقوقي معتبر را در تهران هستند، آشنايي داشته باشيد.در صورت نياز وكيل ملكي، مهريه، طلاق، وكيل كيفري يا نياز به وكيل اداره كار، شكايت از كارفرما و هر زمينه اي ديگر مي توانيد با مشاوران اراز فرتاك بهترين موسسه حقوقي در تهران تماس گرفته و با وكلاي مجرب ما صحبت كنيد.تيم مشاوره حقوقي اراز فرتاك متشكل از وكيل مجرب زن و مرد است.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۰۱:۲۷ ] [ احمدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی